رئیس جمهور ایتالیا خواهان به تعویق افتادن استعفای نخست وزیر شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس جمهور ایتالیا از نخست وزیر این کشور خواسته است تا استعفای خود را به بعد از تصویب بودجه 2017 میلادی موکول کند.

رئیس جمهور ایتالیا خواهان به تعویق افتادن استعفای نخست وزیر شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا بهار 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا اعلام نموده است که میخواهد به خاطر شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از سمتش استعفا کند، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور روز دوشنبه از وی خواسته است تا استعفایش را تا بعد از تصویب بودجه 2017 میلادی در مجلس به تاخیر بیندازد.

رای گیری درباره بودجه 2017 میلادی ایتالیا قرار است آدینه انجام گردد. دفتر رئیس جمهور ایتالیا با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که رنتسی در ملاقات با ماتارلا اعلام نموده است که دیگر حاضر نیست در قدرت باقی بماند. رئیس جمهور ایتالیا نیز از وی خواسته است تا تصمیم خود برای استعفا را به بعد از تصویب بودجه 2017 موکول کند.

تصمیم رنتسی برای استعفا پس از دو سال و نیم که نخست وزیری ایتالیا را بر عهده داشته است به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. پس از اعلام تصمیم نخست وزیر ایتالیا برای استعفا، ارزش یورو به پایین ترین سطح خود در برابر دلار در 20 ماه اخیر رسیده است. نگرانی ها نسبت به گسترش بحران بانکی ایتالیا به سایر کشورهای عضو یورو نیز افزایش یافته است.

استعفای رنتسی می تواند زمینه لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اوایل سال آینده را فراهم کند و این مساله احتمال پیروزی حزب مخالف جنبش 5 ستاره را به شدت افزایش خواهد داد.

نتایج همه پرسی ایتالیا از آن جهت برای سایر رهبران اروپایی نگران کننده است که بریتانیا نیز قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد و دونالد ترامپ نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی دست یافته است.

ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 355

به "رئیس جمهور ایتالیا خواهان به تعویق افتادن استعفای نخست وزیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا خواهان به تعویق افتادن استعفای نخست وزیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید