رئیس بانک مرکزی کانادا کناره گیری می نماید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، استفان پلوز گفت سال آینده از سمت خود استعفا خواهد داد.

رئیس بانک مرکزی کانادا کناره گیری می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوب اند میل، استفان پلوز 64 ساله که از ژوئن 2013 تا به امروز رئیس بانک مرکزی کانادا بوده است، شرایط اقتصادی این کشور را مساعد ارزیابی کرد اما اضافه کرد که چالش های فناوری جدیدی برای بانک مرکزی این کشور ایجاد شده است. وی همچنین اضافه کرد که به یک کمیتته مستقل در این بانک ماموریت داده است تا گزینه ای مناسب برای جایگزینی وی پیدا نمایند.

جانشین آقای پلوز باید از هیات دولت کانادا نیز تاییدیه بگیرد و پس ازآن خواهد توانست کار خود را از سوم ژوئن سال آینده (خرداد ماه) کار خود را شروع کند. طبق قوانین کانادا، رئیس بانک مرکزی وظیفه معین سیاست های پولی و بعضی از سیاست های اقتصادی را بر عهده دارد. مهم ترین چالش پیش روی جانشین استفان پلوز در حال حاضر، مساله ارزهای دیجیتالی عنوان می گردد که در ماه های اخیر توجه شمار زیادی از بانک های مرکزی در دنیا را به خود جلب نموده است.

دن دروموند، استاد اقتصاد دانشگاه کوئینز گفت: در طول دوران ریاست پلوز، تورم هیچ گاه روی زشتش را به ما نشان نداد. از نظر اقتصادی نیز باید گفت شاهد یک دوره پیروز بودیم اما رئیس بعدی باید با استفاده از داده ها و مدل سنجی، نسبت به توانایی غلبه بر بحران اقتصادی احتاقتصادی پیش رو مطمئن گردد.

کانادا طی دوران مدیریت پلوز توانست به سطح نسبتا پایداری از نرخ تورم در محدوده هدف گذاری شده دو درصدی برسد. با وجود بعضی درخواست ها، بانک مرکزی کانادا تا به امروز سه مرتبه با کاهش بیشتر نرخ بهره از محدوده 1.75 درصد کنونی مخالفت نموده است. با این حال رشد اقتصادی ضعیف به ویژه در بخش مسکن و بدهی بالای خانوارهای کانادایی از جمله دیگر چالش هایی خواهد بود که رئیس بعدی بانک مرکزی کانادا باید با آن روبرو گردد.

بعضی از منابع خبری از کارولین ویکینز، معاون فعلی آقای پلوز به عنوان جدی ترین گزینه ریاست بر بانک مرکزی یاد می نمایند. در صورت تحقق چنین مساله ای، وی نخستین رئیس زن بانک مرکزی کانادا در تاریخ خواهد بود. ویکینز از جمله هواداران سیاست های فعلی بانک مرکزی کانادا به شمار می رود و در صورت انتخابش، احتمالا شاهد تداوم رویه کنونی خواهیم بود. جین بوووین، تحلیل گر سرمایه گذاری و از معاونان سابق مارک کارنی، رئیس فعلی بانک مرکزی انگلیس و پاول روکن، معاون وزیر دارایی کانادا از دیگر گزینه های جدی جایگزینی استفان پلوز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 475

به "رئیس بانک مرکزی کانادا کناره گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس بانک مرکزی کانادا کناره گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید