درگیری در لوهانسک اوکراین با یک کشته و 4 زخمی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در نتیجه درگیریهای جدید در منطقه لوهانسک میان نظامیان اوکراینی و نیروهای مورد حمایت روسیه، یک نظامی اوکراینی کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

درگیری در لوهانسک اوکراین با یک کشته و 4 زخمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اتهام زنی های کی یف به مسکو درباره دخالت در درگیری های مناطق شرقی اوکراین، ارتش اوکراین امروز سه شنبه از حمله جدید روسیه به منطقه لوهانسک خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی اینترنتی هرومادسکه اوکراین، ارتش این کشور امروز سه شنبه اظهار داشت، در نتیجه حمله جدید روسیه در منطقه لوهانسک، یک سرباز اوکراینی کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، جنگجویان روس به مواضع اوکراین در نزدیکی روستاهای نوووتوکیوسکه، اوریخوف، کریمسکه و ویلنه (در منطقه لوهانسک) حمله کردند.

بنا بر اعلام ارتش اوکراین، نیروهای نظامی این کشور توانستند مواضع خودشان را حفظ کنند و در حال حاضر شرایط تحت کنترل قرار گرفته است.

شبکه هرومادسکه اوکراین در گزارش خود سراغ شاهدان عینی در یکی از این روستاها رفته است. او گفت: همه ما شوکه هستیم. (روس ها) حدود ساعت 22 دیشب آغاز به شلیک کردند ...اما حالا سر و صدای زیادی نیست البته در فواصل دور، صدای انفجار شنیده می شود.

اتهام زنی تازه ارتش و رسانه های اوکراینی به روسیه درباره حمله در لوهانسک در حالی مطرح شده که در سال 2014 به دنبال سرنگونی دولت روس گرای ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور وقت اوکراین و روی کار آمدن یک دولت غربگرا، درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین بین ارتش با روس تبارهای این کشور آغاز شده است.

مقام های دولت و رسانه های اوکراین، از سال 2014 و با شدت دریافت درگیری ها در مناطق شرقی، روسیه را به دخالت و اعزام نیروهای نظامی به این درگیری ها متهم کرده اند اما مسکو این اتهام ها را رد کرده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 488

به "درگیری در لوهانسک اوکراین با یک کشته و 4 زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در لوهانسک اوکراین با یک کشته و 4 زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید