درپی انفجارهای اخیر، دانمارک در مرز با سوئد بازرسی موقت برقرار می نماید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر دادگستری دانمارک گفت در پی وقوع انفجارهای دو ماه پیش در پایتخت این کشور، در محل مرزهای مشترک با سوئد پست های بازرسی قرار خواهد گرفت.

درپی انفجارهای اخیر، دانمارک در مرز با سوئد بازرسی موقت برقرار می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی چند انفجار در کپنهاک در امسال میلادی، دانمارک به صورت موقت در مرزهایش با سوئد پست های بازرسی برقرار می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیک هاکروپ وزیر دادگستری دانمارک روز پنجشنبه گفت: برای مقابله با تهدیدات جدی ناشی از جرائم از آن سوی مرزها، اکنون حفاظت از مرزهای مشترک با سوئد را با اعمال بازرسی مرزی تقویت نموده و کوشش های پلیس در نواحی مرزی مشترک با سوئد را تقویت می کنیم.

مایکل دامبرگ وزیر کشور سوئد در واکنش به این اقدام دانمارک طی بیانیه ای گفت: از این اقدام دانمارک برای مبارزه با جرائم در منطقه اورسوند استقبال می کنیم.

از آنجا که سوئد و دانمارک هردو عضو اتحادیه اروپا هستند، این نهاد باید چنین تصمیمی را مورد تأیید قرار دهد.

سوئد نیز از سال 2015 در مرزهایش با دانمارک پست های بازرسی قرار داده است تا از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور جلوگیری کند.

16 مرداد امسال انفجاری در یک دفتر آژانس مالیاتی در شهر کپنهاگ رخ داد. حدود چهار روز بعد نیز انفجار دیگری در نزدیکی اداره پلیس این شهر به وقع پیوست.

چند روز بعد پلیس دانمارک بیان کرد یک مرد 22 ساله سوئدی را در ارتباط با وقوع انفجاری در مقابل ساختمان یک دفتر مالیاتی در کپنهاگ دستگیر نموده است، مردی 23 ساله نیز همچنان تحت پیگرد است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 153

به "درپی انفجارهای اخیر، دانمارک در مرز با سوئد بازرسی موقت برقرار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درپی انفجارهای اخیر، دانمارک در مرز با سوئد بازرسی موقت برقرار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید