درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 دسامبر

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نخست وزیر بریتانیا، خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر (21 آذرماه) شد تا بن بست به وجود آمده در رابطه با بریگزیت شکسته گردد؛ درخواستی که نشان می دهد نخست وزیر بریتانیا برای نخستین بار شکست خود برای رسیدن به ضرب الاجل قاطعانه اش برای خروج از اتحادیه اروپا در هفته آینده را پذیرفته است.

درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 دسامبر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در نامه ای خطاب به جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزسیون کارگر گفت: من به مجلس وقت بیشتری می دهم تا توافق بریگزیت را تصویب کند اما قانون گذاران باید برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر را مجددا در نظر بگیرند.

این سومین کوشش جانسون برای رسیدن به خواسته اش یعنی برگزاری یک انتخابات مجلسی زودهنگام محسوب می گردد.

کوربین در پاسخ گفت: پیش از آنکه تصمیمی در این رابطه بگیرم منتظر خواهم ماند تا ببینم اتحادیه اروپا امروز (آدینه) چه تصمیمی در رابطه با درخواست بریتانیا برای به تعویق انداختن بریگزیت اتخاذ می نماید.

وی بار دیگر تاکید نمود: تنها زمانی برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام مدنظر قرار می گیرد که این خطر که جانسون بریتانیا را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند برطرف گردد.

از آنجایی که دیگر احزاب اپوزسیون بریتانیا با پیشنهاد برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام مخالفت دارند، بسیار بعید است که تازه ترین کوشش جانسون برای جایگزینی یک مجلس جدید به این مجلس کنونی موفقیت آمیز باشد؛ چرا که مجلس کنونی موانع بسیاری بر سر راه جانسون قرار داده است.

درست یک هفته پیش، قرار بود بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج گردد اما با شرایط به وجود آمده به نظر می رسد که این بلوک مهلتی برای به تعویق انداختن بریگزیت به جانسون دهد؛ مساله ای که بوریس جانسون بارها تاکید نموده که وی خواهان آن نبوده، اما به خاطر مجلس مجبور به انجام آن شده است.

تیم جانسون برگزاری انتخابات زودهنگام را تنها راه برای خروج از بن بست کنونی در مورد بریگزیت می دادند. آنهم پس از آنکه مجلس به نفع توافق بوریس جانسون رای داد اما چند دقیقه بعد چارچوب زمانی وی را که ضرب العجلی برای تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) مشخص نموده بود رد کردند.

جانسون در این نامه خطاب به کوربین نوشت: این مجلس از تصمیم گیری امتناع نموده است. مجلس نمی تواند اجازه ندهد رای دهندگان آن را با یک مجلس جدید که می تواند تصمیم گیری کند جایگزین کند.

وی اضافه نمود: طولانی تر شدن این بلاتکلیفی تا سال 2020 پیامدهای خطرناکی برای کسب و کارها، مشاغل و برای اعتماد به نهادهای دموکراتیک خواهد داشت؛ اعتمادی که در حال حاضر نیز به خاطر رفتار مجلس از زمان رفراندوم به شدت لطمه دیده است. مجلس نمی تواند کشور را گروگان بگیرد.

کوربین در پاسخ به جانسون گفت: می خواهم تا روز آدینه صبر کنم تا ببینم بروکسل چه تصمیمی در رابطه با بریتانیا برای به تاخیر انداختن بریگزیت می گیرد. اصل این است که گزینه خروج بدون توافق از روی میز برداشته گردد. اتحادیه اروپا روز آدینه پاسخ خواهد داد و ما پس از آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 199

به "درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 دسامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 دسامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید