خبرنگاران 19 میلیارد تومان برای احداث شبکه آبرسانی بخش کهریزک اختصاص یافت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، شهرری - خبرنگاران - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: با پیگیری فرماندار ویژه شهرستان ری جهت اجرای طرح انتقال آب به شهر و روستاهای این بخش، مقرر شد مبلغ 19 میلیارد تومان برای احداث شبکه آبرسانی تخصیص یابد.

خبرنگاران 19 میلیارد تومان برای احداث شبکه آبرسانی بخش کهریزک اختصاص یافت

امین بابایی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل تامین آب آشامیدنی بخش کهریزک، از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهرها و روستاهای این بخش در آینده نزدیک خبرداد و اضافه کرد: مقرر شد که شرکت های مستقر در شهرک انرژی شهرستان ری اعتبارات لازم را تامین کنند.

این مسئول گفت: دغدغه اصلی مردم شهرهای باقرشهر و کهریزک و روستاهای اطراف تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار بود که با اقدامات در دست اجرا امید در دل مردم زنده شده است.

وی سپس با اشاره به ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی بیان نمود: باید از فرصت ایجاد شده برای انسجام بیشتر و ارتقای خدمات به مردم بخش کهریزک استفاده کرد.

بخشدار کهریزک با اشاره به توافقنامه با شرکت نفت و آبفا برای تامین آب آشامیدنی سالم، اعلام کرد: موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و با کیفیت شهر و روستاهای اطراف متشکل از گلحصار، عظیم آباد، درسون آباد و قمصر همواره یکی از دغدغه های فرماندار ویژه شهرستان ری بود که با پیگیری های مدیریت بخشی مقرر شد پنج حلقه چاه جدید برای تامین آب ایجاد شود.

بابایی اضافه کرد: با توجه به نظرات کارشناسان ابفا و محیط زیست مبنی بر اینکه به جهت نازل بودن کیفیت آب، امکان حفر چاه جدید برای تامین آب آشامیدنی وجود ندارد، موضوع حفر چاه منتفی و طرح انتقال آب به عنوان پروژه جایگزین مطرح شد.

این مسئول در انتها با بیان اینکه ارتقا کیفیت آب به دلیل ثأثیرگذاری بر سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، یاد آور شد: بهبود کیفیت و افزایش ضریب بهداشت آب در بخش کهریزک در دستور کار مدیریت بخشی و شرکت آبفا واقع شده است و امیدواریم با اقدامات اجرا شده به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در این منطقه باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه 6 تهران - شهرری نیز در این نشست با اشاره به ارتقای کیفیت و کمیت آب در شهرها و روستاهای بخش کهریزک گفت: تلاش داریم در مجموعه شهرها و روستاهای این بخش روز به روز سطح خدمات رسانی را گسترش بخشیم.

حسن حقیقی گفت: با توجه به وسعت سرزمینی استان تهران، آب و فاضلاب 25 درصد جمعیت کل کشور را پوشش می دهد که این موضوع تامین آب را در خود شهر تهران به عنوان پایتخت بسیار سخت می سازد.

وی بیان نمود: در منطقه جنوب استان تهران نیز تقریبا تمامی منابع تامین آب آشامیدنی از منابع زیرسطحی و چاه ها است و دسترسی به آب های سطحی تقریبا صفر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه 6 تهران - شهرری سپس با اشاره به ادغام آبفای شهری و روستایی اضافه کرد: با تلفیق آبفای شهری و روستایی تصمیماتی گرفته شد که کل مجموعه شهرستان ری از کیفیت آبی یکسانی برخوردار شوند.

حقیقی ادامه داد: آب و فاضلاب روستایی با وجود روحیه جهادی پرسنل آن، به جهت ماهیت دولتی بودن و امکانات محدود و ناچیز، چندان از ظرفیت بالایی برای ارتقا کیفیت و کمیت منابع آبی برخوردار نبود اما از زمان ادغام آبفای روستایی و شهری برنامه ریزی های بسکمک صورت گرفت و در برخی روستاها نقاط ضعف و قوت سنجیده و بر کیفیت منابع آبی اضافه کرده شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه 6 تهران همچنین با اشاره به اجرای طرح انتقال آب گفت: تخصیص 10 میلیون مترمکعب آب در سال از سامانه غرب تهران در راستا باقرشهر و حسن آباد فشافویه کمک خوبی خواهد بود که کمیّت و کیفیت آب بهبود پیدا کند و به جای اینکه از سد ماملو تخصیص داده شود از سد کرج که دارای کیفیت آب به مراتب بهتری است اختصاص داده شد که این نیز اتفاق بسیار خوبی است.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 874

به "خبرنگاران 19 میلیارد تومان برای احداث شبکه آبرسانی بخش کهریزک اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 19 میلیارد تومان برای احداث شبکه آبرسانی بخش کهریزک اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید