خبرنگاران 116 هزار قمی تحت پوشش پزشک خانواده هستند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، قم- خبرنگاران- مدیرگروه گسترش شبکه مرکز بهداشت قم گفت: 116 هزار و 112 نفر در مناطق روستایی قم معادل 9.34 درصد کل جمعیت این استان تحت پوشش پزشک خانواده هستند.

خبرنگاران 116 هزار قمی تحت پوشش پزشک خانواده هستند

مجتبی بافرانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، افزود: 9 مرکز روستایی و پنج مرکز شهری روستایی مجری اجرای برنامه پزشک خانواده است که 29 پزشک در این 14 مرکز مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: خدمات بهداشتی شامل مراقبت های گروه های سنی بچه ها، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان و کلیه خدمات درمانی سطح یک، مراقبت های مادران باردار، خدمات مشاوره، سلامت روان و خودآگاهی در 14 مرکز مجری پزشک خانواده به مراجعه کنندگان ارائه می گردد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک در مراکز مجری پزشک خانواده مشغول خدمت است، گفت: بعضی مراکز که در شهرهای سلفچگان، دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه قرار دارند، علاوه بر این شهرها، روستاهای اطراف را نیز زیرپوشش دارند و به آن ها مراکز شهری روستایی گفته می گردد.

بافرانی با اشاره به فعالیت 59 خانه بهداشت در روستاهای قم، گفت: بچه ها، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران باردار 6 گروه سنی هستند که در خانه های بهداشت خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان این که بیش از 84 بهورز در خانه های بهداشت خدمات ارائه می دهند، بیان نمود: افراد ساکن در مناطق روستایی به جز کسانی که دفترچه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی دارند، بدون پرداخت حق بیمه، زیرپوشش بیمه پزشک خانواده قرار گرفته اند که بیمه سلامت محسوب می گردد.

وی با بیان این که برنامه پزشک خانواده از سال 84 آغازشده است، افزود: کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده در خانه های بهداشت مطلوب و نتایج خوبی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 810

به "خبرنگاران 116 هزار قمی تحت پوشش پزشک خانواده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 116 هزار قمی تحت پوشش پزشک خانواده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید