خبرنگاران یکهزار و 783 کارگر لرستانی بازنشسته پیش از موعد شدند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی یکهزار و 783 کارگر این استان در مشاغل سخت و زیان آور سال گذشته تایید شد.

خبرنگاران یکهزار و 783 کارگر لرستانی بازنشسته پیش از موعد شدند

به گزارش خبرنگاران علی آشتاب روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها اضافه نمود: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر آنالیز گردد.

وی گفت: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور در سال 99 ، کمیته بدوی با تشکیل 36 نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل 13 نشست نسبت به آنالیز و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

آشتاب ادامه داد: از تعداد 2 هزار و 348 درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده بود، یکهزار و 783 درخواست مورد تایید نهاده شد و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده اند گفت: با توجه به شیوع کرونا، کارگران می توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت نمایند.

آشتاب توضیح داد: بنابر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که تنشی بلاتر از ظرفیت طبیعی بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، به آنها وارد گردد، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه نمود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد آنالیز و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می گردد.

آشتاب همچنین با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا گفت: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

حدود 30 هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات 130 هزار کارگر بیمه شده نیز در این استان به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1289

به "خبرنگاران یکهزار و 783 کارگر لرستانی بازنشسته پیش از موعد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یکهزار و 783 کارگر لرستانی بازنشسته پیش از موعد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید