خبرنگاران کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مسکو - خبرنگاران - دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: روسیه هوادار ادامه گفت و گوی سازنده با غرب است، اما تا به امروز به تفاهم نرسیده است.

خبرنگاران کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پسکوف امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: کرملین ضرورت و سودمند بودن این گفت و گو را می بیند و همواره به طور مداوم با از سرگیری و ادامه این گفت و گوی سازنده بر اساس احترام متقابل حمایت می نماید اما پایکوبی تانگو به تنهایی غیرممکن است.

به گفته پسکوف، روسیه آغازگر محدودیت گفت و گو با شرکای غربی در همه زمینه ها نیست اما بهانه الکسی ناوالنی باعث شده است تفاهمی برای مذاکرات برقرار نگردد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، که تعدادی از رسانه ها آن را به عنوان بیانیه ای درباره احتمال خاتمه گفت و گو با اتحادیه اروپا تعبیر کردند: گفت که سخنان وزیر امور خارجه نیازی به شرح بیشتر ندارد.

سحنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه تأکید کرد: سیاست خارجی ما توسط رئیس دولت شکل گرفته و تدوین شده است اما این سیاست دقیقاً توسط وزارت امور خارجه اجرا می گردد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته از امکان توقف مذاکرات میان روسیه و اتحادیه اروپا اطلاع داد و اضافه نمود: مذاکرات مسکو با بروکسل در صورتی که کشورهای غربی نخواهند گفت وگوهای توام با احترام با روسیه داشته باشند، متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، لاوروف روز سه شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو که به صورت وبیناری برگزار گردید، توضیح داد: اشخاصی که مسئول سیاست خارجی در غرب هستند و ضرورت برای گفت وگوهای توام با احترام را درک نمی نمایند بنظرم باید برای مدتی گفت وگو با آنها را متوقف کنیم.

وی اضافه نمود: اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا گفته است که با دولت کنونی روسیه هیچ مشارکتی برقرار نخواهد شد. اگر آنها خواهان چنین وضعی هستند ما مخالفتی نداریم.

وی توضیح داد که اتحادیه اروپا در مساله الکسی ناوالنی بطور شایسته رفتار نمی نماید.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (30 مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 954

به "خبرنگاران کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید