خبرنگاران پیوند صنعت و دانشگاه به وسیله 58 رشته دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سمنان- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: 58 رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می گردد.

خبرنگاران پیوند صنعت و دانشگاه به وسیله 58 رشته دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

رضا نقدی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(خبرنگاران) استان سمنان ابراز داشت: از مجموع 58 رشته ارائه شده در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان 38 رشته در مقطع کاردانی و 20 رشته در مقطع کارشناسی است.

وی ادامه داد: رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، فراوری و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از جمله رشته های درسی است که در دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان ارائه می گردد.

نقدی یادآور شد: دانشگاه فنی وحرفه ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و دانش آموختگان رشته نظری، هنرستان ها و کار و دانش می توانند با شرکت در آزمون به صورت پیوسته یا ناپیوسته در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

وی اعلام کرد: آموزش های مهارتی نقشی مهم در دسترسی دانش آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان توضیح داد: احتیاج امروز جامعه تربیت افراد کاردان فنی است و دانشگاه فنی و حرفه ای استان به دنبال برطرف احتیاج امروز بازار کار و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری خبرنگاران و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.

محمد جهانگیریان ابراز داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی سابقه فعالیت 85 ساله دارد و خبرهای این خبرگزاری به 10 زبان زنده جهان ترجمه می گردد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان توضیح داد: صحت، دقت و سرعت سه اصل مهم در خبرنویسی است که خبرگزاری خبرنگاران تمام کوشش خود را به کار گرفته تا اخبار را با رعایت اصول خبری منتشر کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 783

به "خبرنگاران پیوند صنعت و دانشگاه به وسیله 58 رشته دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیوند صنعت و دانشگاه به وسیله 58 رشته دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید