خبرنگاران پویش سفر نکنیم در استان بوشهر جدی گرفته گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بوشهر- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برای پیشگیری از خطر شیوع ویروس کرونا (کووید 19) پویش سفر نکنیم در این استان باید از سوی شهروندان جدی گرفته گردد.

خبرنگاران پویش سفر نکنیم در استان بوشهر جدی گرفته گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر اضافه نمود: با وجود همه تاکیدها اما در زمان حاضر سفرها در حال اجرا است برهمین اساس هر کسی به سفر برود و از جای دیگری بیماری را به این استان منتقل کند، موجب ضمان (مدیون) است.

وی اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به سرانجام سال و شروع تعطیلات رسمی نگرانی افزایش سفرها وجود دارد.

خورشیدی اضافه نمود: در این شرایط حساس برای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه از سفر کردن خودداری کنیم و میهمان هم دعوت نکنیم.

وی تاکید نمود: در شرایطی که همه ماموریت ها لغو و حتی براساس اعلام قوه قضائیه پرونده های قضایی به تعویق انداخته می گردد، معنی ندارد کسی به سفر غیر ضروری بویژه به استان های بحران دچار کرونا سفر کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه نمود: هرفردی به سفر برود در موقع بازگشت به استانباید 2 با هزینه شخصی خود در مبادی ورودی به استان بوشهر در قرنطینه باشد.

خورشیدی ادامه داد: همچنین باید پویش دیگری برای قدردانی از کادر درمان ایجاد کنیم، زندگی این قشر از جامعه دچار تلاطم شده و باید از جامعه بخواهیم راه هایی برای قدردانی از کادر درمانی بیندیشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت تهیه محتوا و اجرای پژوهشی در باره افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر که چند درصد از خارج و چند درصد بومی این استان هستند، تاکید نمود.

وی ادامه داد: از مجموع 18 بیمار شناسایی شده دارای ویروس کرونا در استان تنها چهار نفر از استان های دیگر و غیر بومی بودند و مابقی اهل این استان هستند که به استان های آلوده سفر نموده اند.

خورشیدی گفت: این پژوهش ثابت می نماید که این دیگران نیستند که بیماری را وارد کردند بلکه بعضی از افراد با بی توجهی به توصیه ها و مقررات پیشگیری، به استان های آلوده رفتند و با خود آلودگی را آوردند.

وی اضافه نمود: در این شرایط فقط به دنبال این نباشیم که کسی وارد استان نگردد بلکه باید حواسمان باشد که به استان های آلوده نیز نباید سفر کرد.

خورشیدی گفت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی پویشی برای عید دیدنی مجازی و چگونگی گذران عید در خانه ایجاد کنیم.

وی تاکید نمود: سال جاری نباید بزرگترهای خود را ببینیم زیرا این بازدید باعث به خطر افتادن جان آنان می گردد به همین دلیل بوشهری های مقیم در استان های دیگر برای دیدن والدین خود به بوشهر سفر ننمایند زیرا این بیماری برای افراد مسن کشنده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به آسیب های روانی که ویروس کرونا بر جامعه به جا خواهد گذاشت گفت: با همت دفتر امور اجتماعی با همکاری خانه روان شناسان استان اقدام به تهیه محتوای می نماید.

خورشیدی اضافه نمود: اگر بیماری کرونا رخت از جامعه بربندد به طور یقین آسیب های روانی به جا خواهد گذاشت که برای سلامت و بهداشت روانی جامعه باید گام هایی برداشته گردد و خبرگان روان شناسی در کنار کادر درمان به سلامت روانی جامعه یاری نمایند.

وی برضرورت حضور نیافتن مردم در آرمستان ها و زیارت قبور مردگان همزمان با پنجشنبه آخر سال و برگزاری مجازی آئین چهارشنبه سوری و یا به صورت محدود هرکسی در منزل خود این آئین سنتی را برگزار کند، تاکید نمود.

خورشیدی همچنین بر برگزاری جلسه های محدودی تری متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و صداو سیما برای مشخص خطوط اطلاع رسانی در این استان و پیروی رسانه های مکتوب و مجازی از آن و دعوت از شهروندان برای مشارکت عمومی و ارائه پیشنهادها خود برای نحوه مقابله با این بیماری تاکید نمود.

وی از حافظان، سفید پوشان و فرشتگان سلامت جامعه تشکر کرد که با به خطر انداختن جان خود جان دیگران را حفظ می نمایند تشکر کرد و گفت: تصمیم رهبر معظم انقلاب در باره اینکه از جهان رفتنگان کادر درمان جزو شهدا به شمار رود اقدام بسیار بجا و مهم بود.

خورشیدی همچنین از اصناف که به صورت خودجوش معیشت خود را برای سلامت جامعه فدا کردند تشکر و قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین از اصحاب رسانه که از روز اول با اطلاع رسانی خوب، شفاف و بهینه جامعه را در مقابل بیماری کرونا واکسینه کردند تشکر کرد و گفت: این اصحاب رسانه بودند که استرتژی پیشگیری را به صورت صحیح اطلاع رسانی کردند.

وی یادآور شد: ویروس کرونا واکسن ندارد و واکسن آن تنها پیشگیری است و همان کاری است که اصحاب رسانه انجام دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 573

به "خبرنگاران پویش سفر نکنیم در استان بوشهر جدی گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش سفر نکنیم در استان بوشهر جدی گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید