خبرنگاران شیروان بیشترین بیمه شدگان روستایی زن را در خراسان شمالی دارد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بجنورد- خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: میانگین بیمه شدگان زن شهرستان شیروان در این صندوق 28 درصد است که این میزان در استان کمتر از 22 درصد است.

خبرنگاران شیروان بیشترین بیمه شدگان روستایی زن را در خراسان شمالی دارد

محمدرضا غلام زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از مجموع بیمه شدگان این صندوق در شیروان که 10 هزار و 815 نفراست بیش از 2 هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی تعداد بیمه شدگان شیروان در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه نمود: تعداد بیمه شدگان این صندوق سال گذشته 360 نفر بود که در نیمه نخست امسال به 550 نفر افزایش یافته است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی میانگین سنی بیمه شدگان را 36 سال مطرح نمود و گفت: از نظر انتخاب سطح درآمدی این شهرستان پس از گرمه دومین منطقه استان با سطح درآمدی هشت است که 60 درصد افراد این میزان سطح را انتخاب نموده اند.

غلام زاده با بیان اینکه میانگین انتخاب سطح درآمدی هشت در استان 38 درصد است اضافه نمود: طبق دستورالعمل جدید تمامی زنان سرپرست خانوار، صنعتگران و قالیبافان که می خواهند از خدمت بیمه استفاده نمایند سال اول تمام مبالغ توسط خود شخص و از سال های بعدی بخشی توسط فرد و بخشی توسط دولت پرداخت می گردد.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای 18 و زیر 50 سال در روستاها فراهم نموده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

در صندوق بیمه روستاییان و عشایر 70 درصد حق بیمه را دولت پرداخت می نماید.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است که 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 928

به "خبرنگاران شیروان بیشترین بیمه شدگان روستایی زن را در خراسان شمالی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیروان بیشترین بیمه شدگان روستایی زن را در خراسان شمالی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید