خبرنگاران شهرداری پردیس 6 هزار اصله نهال به شهروندان اهدا کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- شهردار پردیس گفت: درهفته منابع طبیعی و به مناسبت روزملی درختکاری 6 هزار اصله نهال متناسب با اقلیم آب و هوایی شهر پردیس در سه مرحله به شهروندان اهدا شد.

خبرنگاران شهرداری پردیس 6 هزار اصله نهال به شهروندان اهدا کرد

مرتضی همتی روز پنجشنبه با اشاره به نوع نهال های اهدایی به خبرنگار خبرنگاران گفت: نهال های زبان گنجشک، توت نرک، سرو نقره ای و کاج تهران در مسجد الغدیر محل برگزاری نماز جمعه، فرهنگسرای شهرداری و نورالشهدا به شهروندان اهدا شدند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش مشارکت های اجتماعی در توسعه همه امور مدیریت شهری از جمله فضای سبز اعلام کرد: حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز، نیازمند مشارکت اجتماعی شهروندان و تعریف پیوست های فرهنگی است.

شهردار پردیس با اشاره به رشد فزاینده جمعیت در این شهر یادآور شد: نرخ رشد جمعیت 10 برابری شهر پردیس نسبت به میانگین کشوری این شاخص، به یاد می آورد که تلاش های شهرداری بعنوان نهاد خدمات رسان و همچنین شرکت عمران شهر پردیس بعنوان متولی شهرسازی در همه زمینه ها از جمله توسعه، تجهیز و نگهداری فضای سبز باید چندین برابر شود تا بتواند جوابگوی نیازمندی های امروز و آینده شهروندان باشد.

مرتضی همتی با بیان اینکه شرایط فضای سبز شهرستان پردیس از سایر شهرستان ها استان تهران بهتر است، گفت: سرانه فضای سبز امروز شهر پردیس حدود 11 مترمربع است و در حال حاضر با تلاش سبزبانان زحمتکش شهرداری پردیس شرایط موجود فضای سبز مناسب است اما بی تردید فاصله بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

وی ادامه داد: تا شهریور ماه امسال در فازهای تحت اختیار شهرداری پردیس 212 هکتار فضای سبز وجود داشت که طی چهار ماه گذشته این عدد با رشد چهار هکتاری به 216 هکتار رسید.

شهردار پردیس گفت: از مجموع 118 هکتار فضای سبز شهری، 94 هکتار جنگلکاری و بقیه بوستان شهری است و این رقم تا سرانجام سال 1400 به 231 هکتار می رسد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1220

به "خبرنگاران شهرداری پردیس 6 هزار اصله نهال به شهروندان اهدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری پردیس 6 هزار اصله نهال به شهروندان اهدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید