خبرنگاران سلطانی فر در مجلس؛ وقتی تعامل با قوا همچنان اولویت دولت است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی برای رفع برخی از شبهات قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران نشان از تعامل دولت دوازدهم با سایر قوا دارد.

خبرنگاران سلطانی فر در مجلس؛ وقتی تعامل با قوا همچنان اولویت دولت است

به گزارش خبرنگاران، تعامل در سیاست خارجی و داخلی یکی از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید بود. تعاملی که برخی از منتقدان آن را به سیاست خارجی گره زدند، اما شیوه برخورد دولت یازدهم و دوازدهم با مجلس در دوره های مختلف می تواند الگویی برای سایر دولت ها باشد.

دولت برآمده از رای مردم در حالی سال 1392 سکان هدایت را در دست گرفت که اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی (دوره نهم) خط سیاسی متفاوت و در برخی از مواقع از منتقدان سرسخت این دولت به شمار می رفتند اما تدبیر حسن روحانی رییس جمهوری موجب شد تا دولت با نمایندگان مجلس نهم تعاملی خوبی داشته باشد.

با پایان عمر سیاسی آن مجلس و هم سو شدن مجلس دهم با دولت دوازدهم این تعامل بُعد تازه تری پیدا کرد و مجلس یازدهم نیز که اکثریت مطلق آن از منتقدان دولت هستند، اکنون در شرایط خاصی با دولت به سر می برند. سیاست تعاملی رییس جمهوری موجب شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز کمتر به فکر تقابل با دولت باشند.

حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه 5 خرداد در پیام توییتری نوشت: با عبور مجلس از سن 40 سالگی و آغاز دهه پنجم فعالیت آن، مردم چشم امید به همکاری یک ساله دولت دوازدهم و مجلس یازدهم دوخته اند. دولت از اکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس جدید دراز می کند.

یکی از کردهای شاخص تعامل دولت با مجلس در شرایط سخت حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف برخی از شبهات قرارداد ویلموتس بود. در حالی که مسعود سلطانی فر در یک ماه گذشته به صورت داوطلبانه از حق رای خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال چشم پوشی کرد اما برخی از منتقدان همچنان وی را یکی از مقصران قرارداد مارک ویلموتس می دانند. اتهامی که مستند نیست، بلکه قرارداد این مربی بلژیکی نشان از آن دارد که با وجود امضای پرتعداد مسوولان فدراسیون فوتبال اثری از وزیر ورزش در تایید این قرارداد وجود ندارد.

با وجود دخالت نداشتن وزارت ورزش در قرارداد مارک ویلموتس اما مجلس از وزیر ورزش برای حضور در این نهاد دعوت به عمل آورد. سلطانی فر که یکی از همگامان با تفکر تعاملی دولت دوازدهم به شمار می رود نه تنها بهانه ای برای نرفتن به ساختمان بهارستان نیاورد بلکه با پذیرش این دعوت خود به همراه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی رفت و با نمایندگان مردم به گفت وگو نشست؛ گفت وگویی که هر چند غیرعلنی بود اما به نظر می رسد که برای حل پرونده ویلموتس در آینده می تواند مفید و سازنده باشد.

سلطانی فر در جایگاه نفر نخست تصمیم گیرنده ورزش ایران می توانست با عذر اینکه دولت هیچ دخالتی در فوتبال ندارد و وزارت نیز به صورت داوطلبانه از حق رای خود در مجمع عمومی این فدراسیون چشم پوشی کرده است، حضور خود را به بهارستان به زمان دیگر موکول کند یا با بهانه های مختلف از حضور در مجلس سرباز زند؛ اما سلطانی فر به خوبی می داند که حضور در جمع نمایندگان و دفاع از خود با استناد به قوانین می تواند گره گشای بسیاری از مسائل باشد. مسائلی که اگر برطرف شود می تواند در آینده یک همدلی برای شکستن رای پرونده سرمربی بلژیکی تیم ملی ایجاد کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 890

به "خبرنگاران سلطانی فر در مجلس؛ وقتی تعامل با قوا همچنان اولویت دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلطانی فر در مجلس؛ وقتی تعامل با قوا همچنان اولویت دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید