خبرنگاران زمان بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش اعلام نشده است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تابع تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اما هنوز زمان بازگشایی مدارس به این وزارتخانه اعلام نشده است.

خبرنگاران زمان بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش اعلام نشده است

محسن حاجی میرزایی عصر شنبه درباره برنامه های وزارت آموزش و پرورش به ویژه در عرصه آموزش از راه دور و تدریس تلویزیون مجازی اضافه نمود: دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی بخاطر شیوع ویروس کرونا روبرو شد و بیش از یک میلیارد دانش آموز در دنیا بخاطر این شرایط تعطیل هستند.

وی در گفت و گوی ویژه خبری گفت: ما ظرف یکی دو روز پس از تعطیلی مدارس بخاطر کرونا با همکاری صدا و سیما آموزش تلویزیونی را آغاز کردیم که اکنون در سه شبکه در هشت نوبت آموزش را به عهده گرفتیم. این موضوع بازخورد خوبی در میان دانش آموزان و معلمان داشته است.

وی توضیح داد: برای انتخاب معلمان با توجه به اینکه ناگزیر بودیم از معلمان استان تهران و البرز استفاده کنیم، آموزش ها به این معلمان واگذار شد و معتقدم افراد خوبی برای این مساله انتخاب شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بچه ها در فضای مجازی نمی توانند با معلم ارتباط خوبی برقرار نمایند و تا چه زمانی امکان تدریس از این طریق امکان پذیر است؟ گفت: ما تابع سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و متناسب با اطلاعات و آماری که از شرایط استان ها گرفته می گردد و پروتکل های وزارت بهداشت به ما اعلام می گردد که چه زمانی مدارس بازگشایی می گردد.

وی در ادامه توضیح داد: اما نکته مهم این است که آموزش نیازمند تعامل بین دانش آموز و معلم است و باید روشی را ایجاد کرد تا این تعامل بیشتر گردد. البته پیش از آغاز کرونا در شبکه های مجازی بعضی از آموزش ها انجام می شده است.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: اما برای اینکه این کار نامنظم نباشد وزارت آموزش و پرورش یک شبکه مناسب خاصی برای موضوع طراحی نموده است که مجموعه اطلاعات کلاس، دانش آموز و معلم در آن گنجانده شده است. اطلاعات حاکمیتی نزد ما موجود است و به پیغام رسان های داخلی مجال دادیم که روی این بستر با ما همکاری نمایند.

وی ادامه داد: اکنون در حال آنالیز فنی این شبکه هستیم و بناست همین مدرسه ای که در فضای واقعی وجود دارد آن را در فضای مجازی بازسازی کنیم؛ یعنی دانش آموز، معلم و مدرسه به صورت تصویری شکل گیرد که این کار می تواند به بزرگترین خدمت آی تی در کشور تبدیل گردد.

حاجی میرزایی گفت: کوشش می کنیم تا نیمه فروردین ماه امسال عملیات آموزش و این شبکه به عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) شکل گیرد تا آموزش های متمرکز به دانش آموزان ارائه گردد.

وی توضیح داد: برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری می گردد که با احتساب آموزش های مجازی اگر نیمه فروردین مدارس دایر گردد یک ماه به زمان آموزش دانش آموزان اضافه خواهد شد. اگر به انتهای فروردین یا اوایل اردیبهشت برسد 4 تا 6 هفته دوره آموزشی دانش آموزان اضافه می گردد و اگر طولانی تر گردد دوره آموزشی را فشرده و حتی از ظرفیت پنجشنبه آدینه نیز استفاده خواهیم کرد یا ساعات آموزشی را افزایش می دهیم تا این وقفه آموزشی را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: البته طبق اعلام معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش تا قبل از آغاز ویروس کرونا 70 درصد زمان بندی آموزش دانش آموزان پیش رفته بود و تنها 30 درصد آن با قی مانده بود که کوشش می کنیم این 30 درصد را جبران کنیم تا سال تحصیلی ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش 50 درصدی حقوق معلمان در امسال گفت: همه معلمان و کارکنان اداری مشمول این افزایش 50 درصدی شدند و کارکنان اداری چون از این ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری که 10 امتیاز دارد هیچ استفاده ننموده بودند 50 درصد برای آنها رقم بیشتری شد، اما درباره معلمان چون رتبه بندی در سال 94 و 98 صورت گرفته بود و از ظرفیت 50 درصدی برای آنها استفاده شد، جمعی از معلمان مشمول کل 50 درصد نشده بودند.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: برای 32 درصد معلمان رقم زیادی نبود، اما برای 62 درصد از 5 تا 50 درصد این افزایش اعمال شد و همه سر یک خط ایستادند.

وی درباره مهمترین عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال 98 گفت: ما 15 میلیون دانش آموز تحت پوشش داریم. پوشش تحصیلی را به بیش از 98 درصد رساندیم و پوشش لازم التعلیم ها نیز تحقق پیدا نموده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: همچنین سه هزار نفر از راهبران آموزشی برای ادامه ارائه خدمات آموزشی به مناطق مختلف کشور آماده شدند. المپیاد درون مدرسه ای با 5 میلیون دانش آموز سازماندهی شد و برنامه های موثر دیگری در سال 98 صورت گرفته است.

حاجی میرزایی همچنین درباره مهم ترین راهبرد سال 99 وزارت آموزش و پرورش این گونه شرح داد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر دانش آموز در دوره متوسط نظری تحصیل می نماید باید یک مهارت داشته باشد که متاسفانه ما از آن فاصله گرفتیم، اما بر اساس بسته های تحولی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این مهارت ها را به دانش آموزان آموزش خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در عرصه معاونت تربیت بدنی نیز برای سلامت دانش آموزان امکان کنترل قد و وزن آنها برنامه ریزی شده است و هدفمند برنامه ها را دنبال می کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در حوزه نوسازی مدارس نیز قرار است درصد مشارکت مردمی را افزایش دهیم، چون 30 درصد مدارس کشور غیر استاندارد و نیازمند بازسازی است که در تهران نیز مسائل مدارس بیشتر از دیگر استان هاست. کوشش می کنیم در سال تحصیلی هدف معینی را پیگیری کنیم.

وی اعلام کرد: کوشش خواهیم کرد در امسال یک حرکت قابل اعتنا انجام دهیم؛ چون 8 سال از تصویب سند تحول بنیادین می گذرد و اقدامات خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته است. به دنبال این هستیم که سند تحول را در مدرسه مشاهده کنیم و جامعه ما باید ویژگی های سند را در مدارس مشاهده کند و نمودهای معین آن در مدرسه آشکار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران زمان بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش اعلام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمان بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش اعلام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید