خبرنگاران رییس جمهور آلمان مقایسه کرونا با جنگ را رد کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آلمان قیاس شیوع ویروس همه گیری کرونا با جنگ را رد کرد و گفت که این یک آزمایش برای بشریت است.

خبرنگاران رییس جمهور آلمان مقایسه کرونا با جنگ را رد کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش دیلی استار، اشتاین مایر با حضور در تلویزیون رسمی آلمان در اولین واکنش نسبت به شیوع بیماری کووید 19 در پاسخ به مقایسه برای مقابله با بیماری همه گیر (کرونا) با جنگ گفت: این اقدامات آزمایش بشریت است.

مایر اضافه نمود: نه این بیماری همه گیری جنگ نیست. ملل علیه ملت های دیگر، سربازان علیه سایر سربازان نیستند. این یک آزمایش برای بشریت ما است.

رییس جمهوری آلمان گفت: این بحران بدترین و بهترین مردم را در بر گرفته است و بیایید به دیگران بهترین ها در ما را نشان دهیم و لطفاً آن را در سراسر اروپا نیز به نمایش بگذارید.

مایر در ادامه با بیان اینکه آلمان نمی تواند سالم و قوی از همه گیری خارج گردد، مگر اینکه بقیه اروپا بتوانند همین کار را انجام دهند.

وی گفت: ما آلمانی ها نه تنها خواستار به نمایش در آمدن همبستگی در اروپا هستیم بلکه ما موظف به انجام چنین کاری هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه 26 اسفند اعلام نمود که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود به منطقه شنگن در اتحادیه اروپا از روز سه شنبه 27 اسفند ممنوع خواهد شد.

مکرون در نطقی تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه گفت که این اقدام با همکاری دیگر اعضای اتحادیه اروپا انجام خواهد شد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین از تشدید محدودیت رفت وآمد در این کشور به مدت حداقل دو هفته اطلاع داد و در دفاع از این تصمیم لفظ شرایط جنگی را به کار برد. دولت فرانسه هم اکنون رستوران ها و مدارس و بسیاری از مراکز عمومی را تعطیل نموده و برای استفاده از تفریح گاه های اسکی نیز محدودیت هایی اعمال نموده است.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانش تاکید نمود که از ظهر سه شنبه مردم باید در خانه های خود بمانند و تنها برای انجام کارهای ضروری مانند خرید مایحتاج غذایی و خرید دارو از خانه خارج شوند.

او هشدار داد هر کسی که از این مقررات تخطی کند، مجازات خواهد شد. مکرون اظهار کرد: می دانم، آنچه از شما می خواهم بی سابقه است، اما شرایط چنین ایجاب می نماید. ما در حال جنگ هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 630

به "خبرنگاران رییس جمهور آلمان مقایسه کرونا با جنگ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهور آلمان مقایسه کرونا با جنگ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید