خبرنگاران خیران و بازاریان تالش به مقابله با کرونا برخاستند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آستارا - خبرنگاران - جمعی از خیران و بازاریان نیکوکار تالش با راه اندازی گروه تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وارد میدان شدند.

خبرنگاران خیران و بازاریان تالش به مقابله با کرونا برخاستند

مسئول گروه کمک های مردمی مبارزه با کرونا در تالش عصر دوشنبه اظهار کرد: با همت خیران و بازاریان این شهرستان طی چند روز اخیر سه دستگاه کمک تنفسی و دو دستگاه تب سنج دیجیتال را به مراکز درمانی و حدود هزار ماسک را به پرستاران و پزشکان و هزار ماسک و 270 عدد ژل ضدعفونی را به مردم اهدا کردیم.

تورج خنده زمین گفت: خیران 11 تن مایعات ضدعفونی نماینده خریداری نموده بودند و با همکاری فرمانداری، سپاه و بعضی دستگاه های متولی برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و فضاهای عمومی شهر استفاده شد.

وی ضدعفونی اماکن دولتی، بانک ها، پاساژها و سایر اماکن پرتردد شهر تالش را از برنامه های گروه خیران بهداشتی اعلام نمود و همکاری شبکه بهداشت و درمان و بعضی اداره ها را در این راستا ستود.

مسئول گروه خیران اقلام بهداشتی در تالش ادامه داد: احتکار اقلام بهداشتی توسط بعضی افراد سودجو در شرایطی که مردم به آنها احتیاج دارند، جای بسی تاسف است و باید با همت همگانی، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

خنده زمین اضافه نمود: از زمان زلزله کرمانشاه حس نوع دوستی در من ایجاد وظیفه کرد و اقدامات خودم را آغاز کردم و دوستانم سراج نصرتی، سمیع الله صالحی، سلمان جعفری و خیام مهاجری از زحمت کشان معنوی گروه هستند.

خیام مهاجری یکی دیگر از فعالان و اعضای این گروه نیز گفت: خادم مردم تالش هستم و از همشهریانم تقاضا می کنم با رعایت توصیه های بهداشتی و امتناع از تردد غیرضروری، مسئولان و خیران را در کنترل و مهار ویروس و بیماری کرونا کمک نمایند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 100 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و بیمارستان شهید نورانی آن برای بستری بیماران مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا اختصاص یافته و بیمارستان جدید تالش نیز در حال تجهیز و راه اندازی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 568

به "خبرنگاران خیران و بازاریان تالش به مقابله با کرونا برخاستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران و بازاریان تالش به مقابله با کرونا برخاستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید