خبرنگاران خلوت شدن خیابان های قزوین با اجرای طرح مدیریت محدودیت ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، قزوین - خبرنگاران - در دومین روز اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا در استان، خیابان های شهر قزوین خلوت شده و به نحو چشمگیری از میزان ترددها کاهش یافته است.

خبرنگاران خلوت شدن خیابان های قزوین با اجرای طرح مدیریت محدودیت ها

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، با توجه به شرایط قرمز شهرستان های استان، نظارت جدی و سختگیرانه در اجرای ضوابط و مقررات این طرح بسیار ضروری است تا بعد از دو هفته شاهد نتایج و آثار مثبت آن باشیم.

خوشبختانه اصناف و اقشار مختلف مردم در اجرای این طرح، همکاری لازم و مطلوب را دارند به گونه ای که طبق گزارش خبرنگار خبرنگاران از ساعت 21 دیشب که منع تردد در سطح شهر به اجرا درآمد، شلوغ ترین خیابان های شهر نیز خلوت شدند.

تعطیلی مغازه های شهر قزوین در این طرح، نشان از همکاری اصناف با ستاد مقابله با بیماری کرونا و فهم و درک این موضوع دارد چون طبق مصوبه این ستاد تنها مشاغل گروه یک که نیازمندی های اساسی مردم را تامین می نمایند، اجازه فعالیت دارند.

خبرنگار خبرنگاران برای آگاهی از آخرین شرایط اجرای این طرح به سطح شهر قزوین سری زده و با شهروندان در این خصوص گفت و گو نموده است.

یک مغازه دار عرضه محصولات موبایل و گوشی هوشمند که در گروه مشاغل یک و مجاز به فعالیت است، به خبرنگار خبرنگاران گفت: از اتحادیه به ما نامه ای ارسال شد که ما می توانیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مدت فعالیت داشته باشیم تا مردم در تامین نیازهای خود با مشکل روبرو نشوند.

سیروس احمدی در مورد این طرح، گفت:از ابتدای صبح که برای آمدن به سرکار از منزل بیرون آمدم، خلوت شدن خیابان های شهر را بر اثر اجرای این طرح احساس کردم و امیدوارم با همکاری مردم، نتایج مثبت این طرح را نیز به زودی مشاهده کنیم.

یک مغازه دار دیگر به خبرنگار خبرنگاران گفت: اگرچه اصناف تعطیل شده اند ولی شبکه بانکی باز است و به نوعی با ازدحام و رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در داخل بانک و باجه ها روبرو هستیم که ضروری است نظارت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

خبرنگار خبرنگاران در ادامه سری هم به بازار شهر قزوین زد تا شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در مشاغل گروه یک آنالیز کند.

متاسفانه در این میان بعضی از شهروندان بی توجه به وضع محدودیت ها بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای خرید مایحتاج خود در بازارها حضور یافته اند و به مقررات و ضوابط وضع شده در این خصوص توجه چندانی ندارند.

یکی از شهروندان با گلایه از این موضوع به خبرنگار خبرنگاران گفت: شلوغی بازارهای سرپوشیده در این شرایط وخیم کرونایی بی توجهی مردم را نشان می دهد و احتمال شیوع ویروس کرونا را مضاعف می نماید.

خبرنگار خبرنگاران همچنین به مبادی ورودی شهر قزوین که به دستور فرماندار در هشت نقطه مسدود شده اند سر زد تا شرایط عبور و مرور خودروهای غیر بومی را آنالیز کند.

با اجرای این طرح، ورود خودروهای غیربومی به استان ممنوع شده است و خوشبختانه تعداد پلاک های غیربومی در سطح شهر قزوین بسیار کاهش یافته و به خودروهای دارای مجوز محدود شده است.

همچنین انسداد ورودی های اتوبان موجب شده است که خودروهای غیربومی از جهت ورود ممنوع برای ورود به شهر استفاده نمایند که جا دارد پلیس نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها و ممنوعیت های مقابله با بیماری کرونا تا دو هفته در قزوین ادامه دارد و در این شرایط وخیم و قرمز کرونایی، همکاری و همراهی مردم برای عبور از افزایش تعداد بستری ها و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار ضروری و بایسته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1032

به "خبرنگاران خلوت شدن خیابان های قزوین با اجرای طرح مدیریت محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خلوت شدن خیابان های قزوین با اجرای طرح مدیریت محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید