خبرنگاران آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نیویورک- خبرنگاران- وزارت خزانه داری آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را به اتهام دخالت در کودتای این کشور، تحت تحریم قرار داد.

خبرنگاران آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد

به گزارش خبرنگاران، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک)، این اقدامات در پاسخ به قتل معترضان مسالمت آمیز توسط نیروهای امنیتی میانمار صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: وزارت خزانه داری در کنار مردم میانمار است زیرا آنها برای تأمین آزادی و دموکراسی کوشش می نمایند و همچنان متعهد به ارتقای جوابگو کردن مسئولان کودتا و خشونت مداوم است. ارتش باید اقدامات خود را معکوس سازد و فوری دولت منتخب دموکراتیک در میانمار را بازگرداند، در غیر این صورت وزارت خزانه داری از اتخاذ اقدامات بعدی دریغ نخواهد کرد.

بیانیه اوفک ادامه می دهد ایالات متحده به همکاری با شرکای خود در سراسر منطقه و دنیا ادامه خواهد داد تا ارتش و پلیس میانمار را تحت فشار قرار دهد تا از خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز دست بردارد و از احیای دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور حمایت کند.

همچنین خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی و رئیس جمهوری میانمار شده است.

بر اساس این بیانیه، تحریم سرلشکر موئه مینت تون و ژنرال ماونگ ماونگ کیاو بر پایه تحریم های خزانه داری در 28 بهمن ماه صورت گرفته است که 10 مقام نظامی فعلی یا سابق و همچنین سه نهاد میانمار را هدف قرار داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در این رابطه گفت: ایالات متحده در کنار مردم میانمار است که خواهان احیای دولت منتخب دموکراتیک هستند.

تحریم امروز، گام دیگری برای ارتقای جوابگو کردن رهبران نظامی است که مرتکب خشونت می شوند و سعی در سرکوب اراده مردم دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1215

به "خبرنگاران آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید