خارجی ها دنبال جذب فارغ التحصیلان کشورهستند، اعتبار مدرک دانشگاه های ایران دردنیا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: مدارک دانشگاه های ایران از نظر کیفیت در جهان شناخته شده و برای همه کشورها قابل قبول است و آنها برای جذب فارغ التحصیلان و نخبگان ما کوشش های زیادی می نمایند.

خارجی ها دنبال جذب فارغ التحصیلان کشورهستند، اعتبار مدرک دانشگاه های ایران دردنیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل زیر 18 سال استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمود فتوحی فیروزآبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: آموزش عالی کشور در مجموع عملکرد خوبی با توجه به شاخص هایی که برای آن تعیین شده داشته است چرا که از نظر خروجی علمی در دو بخش جمعیت و کیفیت رتبه آموزش عالی در شرایط مطلوبی واقع شده است اما تنها ضعفی که می توان به آن اشاره نمود عدم آمایش آموزش عالی است که در ماه های اخیر وزارت علوم اقدام به این کار نموده است.

دانشگاه ها باید استقلال داشته باشند

وی اضافه کرد: وقتی مقوله هایی مانند سیاست گذاری نامناسب، عدم استقلال دانشگاه، سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها وجود دارد نباید از مراکز علمی انتظار دستاوردهای زیاد و مطلوب داشت زیرا فعالیت دانشگاه ها امروز وابسته به بودجه دولتی است که این موضوع نیز باید بازنگری گردد. به این معنی که دانشگاه ها باید استقلال داشته و خودشان با فعالیت های علمی و مالی بتوانند نه تنها خرج خود را درآورده بلکه در بسیاری از حوزه های مالی مشارکت داشته باشند.

همه کشورهای خارجی به دنبال جذب فارغ التحصیلان ایرانی هستند

فتوحی گفت: در زمان انقلاب دانشگاه های ما از نظر اعضای هیأت علمی با مشکل بسیار شدید روبرو بوده که بعد از یک دهه نزدیک به 15 سال بعد با تشکیل دوره های تحصیلات تکمیلی مسائل دانشگاه ها مرتفع شد. اکنون مدارک دانشگاه های کشور ایران از نظر کیفیت در همه جهان شناخته شده بوده و برای همه کشورها قابل قبول است به طوری که آنها برای جذب فارغ التحصیلان و نخبگان ما کوشش های زیادی می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 532

به "خارجی ها دنبال جذب فارغ التحصیلان کشورهستند، اعتبار مدرک دانشگاه های ایران دردنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارجی ها دنبال جذب فارغ التحصیلان کشورهستند، اعتبار مدرک دانشگاه های ایران دردنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید