حضور تیم ملی با نفرات جوان در جودو قهرمانی آسیا؛ سرمایه گذاری یا سرمایه سوزی؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تیم ملی جودو در شرایطی بعد از حدود 18 ماه تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرده که قرار است با تیمی جوان راهی این رویداد شود.

حضور تیم ملی با نفرات جوان در جودو قهرمانی آسیا؛ سرمایه گذاری یا سرمایه سوزی؟

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، با رفع تعلیق جودو ایران و صدور مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، مسئولان فدراسیون تصمیم دارند نفرات مدال آور دوره گذشته مسابقات جوانان آسیا به همراه محمد محمدی بریمانلو را به این مسابقات اعزام کنند. البته سایت و کانال اطلاع رسانی فدراسیون جودو روز شنبه 23 اسفندماه بدون اشاره به اسامی نفرات حاضر در اردو از شروع اردوی تیم ملی و انتخاب محسن زکریا به عنوان دستیار محمدرضا حاجی یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودو جوانان خبر داد.

مربی ای که قرار است روی تمرینات بریمانلو نظارت داشته باشد و این جودوکار را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان آماده کند. از طرفی هنوز مشخص نیست که در اردوی تیم ملی تنها علی پرهیزگار دارنده مدال طلا، امین کامیابی دارنده مدال نقره و قاسم باغچقی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حضور دارند یا نفرات دیگری نیز قرار است به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شوند.

عدم شفافیت در اعلام نفرات اعزامی یکی از اتفاقات عجیب شروع اردوی تیم ملی جودو است و مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون به صورت شفاف در خصوص فرآیند حضور، انتخاب بازیکنان و کادرفنی تیم ملی جودو صحبت نمی کنند. با تصمیم جدید به نظر می رسد که همکاری مجید زارعیان با تیم ملی به سرانجام رسیده و در مقطع فعلی محمدرضا حاج یوسف زاده به عنوان سرمربی انتخاب شده است.

از طرفی اعزام مدال آوران تیم جوانان پس از تعلیق 18 ماهه فدراسیون جودو به معتبرترین تورنمنت تخصصی جودو قاره کهن ریسک بزرگی است که می تواند در نهایت با عدم نتیجه گیری این نفرات، سرخوردگی آنها را به همراه داشته باشد و این جوانان را از سیر طبیعی پیشرفت و حضور در تیم ملی خارج کند. نفراتی که ورود آنها به ترکیب تیم ملی و حضور در رویداد معتبری مانند قهرمانی آسیا و قههرمانی جهان نیازمند برنامه ریزی مناسب تری است و ابتدا باید با حضور در تورنمنت های تدارکاتی و مسابقات کم اهمیت تر، رفته رفته فرایند حضور در ترکیب تیم ملی را طی کنند.

اینکه چرا تیم ملی بزرگسالان کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی شود یکی از سوال ها و ابهامات بزرگ است. نفراتی مانند علیرضا خجسته، مهدی فتحی پور و محمد ملک محمدی جودوکارانی هستند که در آخرین اعزام های تیم ملی جودو پیش از تعلیق در تورنمنت قزاقستان حضور داشتند، اما بدون هیچ دلیلی چشم بر روی آنها بسته شده و تنها به اعزام تیم جوانان اکتفا شده است. در کنار این نفرات چهره های دیگر نیز حضور دارند که در آخرین اردوهای تیم ملی پیش از تعلیق در تمرینات حضور داشتند و قرار بود در آن مقطع آینده تیم ملی جودو ایران را تشکیل بدهند. نفراتی که به نظر می رسد با شروع تعلیق به امان خود رها شدند و مشخص نیست سرنوشت هر کدام از آنها در حال حاضر چگونه است.

اینکه عنوان شود فرصت برای مسابقات انتخابی تیم ملی نبوده و جودوکاران از تمرینات به دور بودند بهانه ای بیش نیست و تفاوتی میان شرایط این نفرات با جوانانی که به اردو دعوت شدند، اما اسمی از آنها برده نمی شود نیز وجود ندارد.

قطعاً پشتوانه سازی و سرمایه گذاری روی جوانان یکی از اصول مهم است اما اینکه این اتفاق چگونه رخ دهد هم از اهمیت زیادی برخوردار است. پشتوانه سازی باید با رعایت اصول انجام شود و اینکه این کار در اولین گام پس از تعلیق 18 ماهه که همه منتظر نمایش جودوکاران ایران هستند، صورت گیرد جای پرسش و ابهام دارد. قطعا تورنمنت های کم اهمیت تر و مسابقاتی که سطح پایین تری دارند برای چنین کاری مناسب تر هستند به ویژه در موقعیت کنونی تا دچار سرمایه سوزی نشویم. هیچ کس مخالف پشتوانه سازی نیست اما نکته این است که این کار در زمان و مکان مناسب انجام شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1232

به "حضور تیم ملی با نفرات جوان در جودو قهرمانی آسیا؛ سرمایه گذاری یا سرمایه سوزی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم ملی با نفرات جوان در جودو قهرمانی آسیا؛ سرمایه گذاری یا سرمایه سوزی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید