جشنواره فیلم فجر نیازمند راهبرد معین است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مافی در رادیو تبادل نظر توضیح داد: هر جشنواره راهبرد و مختصات ویژه خود را دارد همانطور که شاید فیلم پذرفته نشده در جشنواره کن، در جشنواره ونیز شایسته تقدیر باشد در فیلم فجر هم باید راهبردی برای انتخاب فیلم داشته باشیم.

جشنواره فیلم فجر نیازمند راهبرد معین است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مهدی مافی (منتقد وکارشناس سینما) با حضور در برنامه سودای سیمرغ رادیو تبادل نظر در مورد سازوکار انتخاب فیلم ها برای اکران در جشنواره عنوان نمود: ما درشرایط کرونا هنوز به سازو کار قطعی و استاندارد دنیای نرسیدیم لذا درک میکنم به عنوان یک شرایط استثنایی برگزاری جشنواره اتفاق مثبتی است، اما اگر روال بگردد این فرایند جشنواره مثل سال جاری آسیب به چهره جشنواره میزند و قدرت جشنواره را زیر سوال می برد.

وی ادامه داد: ما هر چند سال یک بار با یک تغییرات مدیریتی خاصی در جشنواره فیلم فجر روبرو هستیم، جشنواره های عظیم دنیا راهبرد هایی دارند که سیاسی عموما نیستند فیلم هایی که در جشنواره کن اکران میگردد متفاوت با ونیز اجرا میگردد فیلم هایی که کن رد میکند لزوما فیلم های بی ارزشی نیستند جنس شان جنس سینمای کنی نیست، اما در جشنواره ونیز حضور مثبتی دارند و جایزه برده یا بالعکس، اما شرایط مدیریتی جشنواره فجر هر چند سال یک بارعوض میگردد شاید راهبرد ها عوض میگردد لزوما شاید نتوانیم عینا راهبردی معین داشته باشیم نباید تصمیماتی بگیریم که این جشنواره ضعیف تر گردد.

منتقد وکارشناس سینما در ارتباط با اینکه داوران از اهالی سینما هستند گفت: دوران همواره تهیه کننده وکارگردان و بازیگر هم بودند و اختلاف سلیقه و تنوع نگاه وجود داشته و دارد که این امری مثبت و خوب است، اما باید سازوکاری برای انتخاب و داوری داشته باشیم.

مافی درباره جشنواره های دنیا بیان نمود: یکی از این چالش ها بحث هیئت انتخاب است که پشت در های بسته فیلم ها انتخاب میگردد. فیلم هایی بوده که تا فرصت نهایی نرسیدند و با یک بیانیه ای باقی فیلم ها خارج از جشنواره اکران میگردد و اتفاق خاص نمی افتد خیلی از فیلم ها در جشنواره های معتبر دنیا فیلم های حاشیه ای است میشنویم اتفاقات عجیبی رقم زدند، اما مورد توجه رسانه قرار نمیگیرند.

وی توضیح داد: برخی مسائل حوزه سینما زمان شفاف بیان گردد حاشیه ساز می گردد، اما سلیقه داوران و نگاه رسانه ها در انتخاب فیلم ها می تواند نقش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1160

به "جشنواره فیلم فجر نیازمند راهبرد معین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم فجر نیازمند راهبرد معین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید