توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 20 برابر حد مجاز رساند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 3032 میکروگرم بر متر مکعب معادل 20 برابر حد مجاز رساند.

توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 20 برابر حد مجاز رساند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محسن حیدری سه شنبه 5 فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید جنوبی که دیروز از حوالی خاش تا شمال سیستان و بلوچستان را در بر گرفته بود دیشب به اوج خود رسید و گرد و غبار آن میانگین ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 3032 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 20 برابر حد مجاز رساند.

وی اضافه نمود: بیشینه سرعت وزش باد از صبح دیروز تا صبح امروز در شهرهای زابل 101، نصرت آباد 94، خاش 83، زاهدان 79 و زهک 76 کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک وزش باد قابل توجهی در سطح استان نداشته و شعاع دید افقی در تمام شهرهای دارای اداره هواشناسی در حالت عادی واقع شده است.

وی توضیح داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز وزش باد قابل توجهی در سیستان و بلوچستان نداریم.

حیدری به شرایط پیش روی دمای هوا در سیستان و بلوچستان اشاره نمود و گفت: پیش بینی می گردد شرایط دمایی کنونی استان تا آدینه تداوم داشته باشد و شنبه قدری دمای هوا افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 607

به "توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 20 برابر حد مجاز رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 20 برابر حد مجاز رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید