تلاش وزیر دفاع آمریکا برای دور ماندن از جنجال های سیاسی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر خارجه دفاع آمریکا گفت که تلاش می کند که وزارتخانه اش را از جنجال های سیاسی دور کند.

تلاش وزیر دفاع آمریکا برای دور ماندن از جنجال های سیاسی

پنتاگون

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آگاهی اش از تهدید اوکراین به توقف کمک نظامی 400 میلیون دلاری به این کشور توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت: تمرکز وزارت دفاع بر ارزش های نظامی در زمینه کمک به کشوری مانند اوکراین است و اینکه آیا متحدان آمریکا به این کشور کمک می کنند یا خیر.

جنجال سیاسی

گزارش های منتشر شده حاکی از آن هستند که دونالد ترامپ در تماسی تلفنی که 25 ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشت، از او درخواست کرده که درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ و پسرش تحقیقاتی صورت دهد و احتمال فساد آن ها را بررسی کند و با اهرم توقف کمک نظامی آمریکا به اوکراین، رییس جمهور این کشور را تحت فشار قرار داده است.

این تماس تلفنی و محتوای آن هم اکنون هدف تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، اسپر اضافه نمود: همانطور که پیشتر گفته ام، این یک مساله سیاسی است. من هیزم این آتش را بیشتر نمی کنم. کنگره در حال بررسی این مساله است و تحقیقاتی نیز در جریان است. ما به موقع پاسخ همه این سوال ها را خواهیم داد اما در حال حاضر در تلاش هستم تا وزارت دفاع را از این موضوع دور نگه دارم.

او درباره کمک آمریکا به اوکراین گفت: بیشتر مبلغ این کمک امنیتی تا پایان سال پرداخت می شود و هرگز احساس نکرده ام که توقف ارسال این کمک مالی تاثیری بر امنیت ملی آمریکا داشته است.

در حالی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرده که به تماس تلفنی ترامپ و همتای اوکراینی اش گوش داده، هیچ مقامی از وزارت دفاع آمریکا این مصاحبه را نشنیده است.

اسپر پیشتر اعلام کرده بود، در خصوص این مساله و هر مساله دیگر، هر اطلاعاتی را که بتواند، در اختیار قانونگذاران خواهد گذاشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 140

به "تلاش وزیر دفاع آمریکا برای دور ماندن از جنجال های سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش وزیر دفاع آمریکا برای دور ماندن از جنجال های سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید