تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نمایندگان آمریکایی شب گذشته تحریم های جدیدی را علیه پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 وضع کردند.

تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا الحاقیه ای را به قانون دفاع ملی این کشور اضافه کردند که شامل اعمال تحریم های جدید علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 است.

در حالی آمریکایی ها دوباره به سمت تحریم این خط لوله رفته اند که هفته گذشته جوزف بورل، معاون کمیسیون اتحادیه اروپا، طی بیانیه ای گفت که این اتحادیه با هر گونه اعمال تحریم از سوی کشور های ثالث علیه شرکت های اروپایی که در حال فعالیت های مالی مشروع هستند مخالف است.

بورل با اشاره به رویکرد آمریکا در قبال اجرای پروژه نورد استریم 2 نسبت به افزایش کوشش های واشنگن برای استفاه از اهرم تحریم علیه شرکت های اروپایی و منافع آن ها ابراز نگرانی نموده بود.

این بیانیه پس از اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در باره برنامه این کشور برای تحریم شرکت های حاضر در پروژه نورد استریم 2 منتشر شد.

مسکو تحریم های جدید آمریکا را رد نموده و آن ها را نوعی فشار سیاسی برای ایجاد رقابت ناعادلانه عنوان نموده است.

ماریو زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در این باره گفت این نشاندهنده ضعف نظام آمریکاست. آن ها به جز استفاده از تاکتیک فشار و زور هیچ ابزار اثرگذار دیگری ندارند.

ماه گذشته میلادی هم سناتور های آمریکایی تحریم هایی را علیه پروژه نورد استریم 2 وضع نموده بودند.

پروژه نورد استریم 2 از اواخر سال 2019 و به خاطر تحریم های آمریکا تنها چند کیلومتر مانده به اتمام لوله گذاری متوقف شده است.

روسیه اعلام نموده که علیرغم عقب نشینی شرکت اروپایی لوله گذار آلفیز خود میخواهد عملیات لوله گذاری نورد استریم 2 را به اتمام برساند.

در صورتی که این خط لوله به بهره برداری برسد می تواند سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 825

به "تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید