بیل گیتس : سرنوشت قرن 21 در دستان یک ویروس،تاثیر کرونا بر بشرهمانند جنگ جهانی دوم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بیل گیتس بناینگذار شرکت مایکروسافت در اظهار نظری، پیامدهای همه گیری ویروس کرونا در جهان امروز را با نامیدن آن به همه گیری اول - Pandemic 1 ، همانند تاثیر جنگ جهانی دوم بر بشر در قرن گذشته میلادی توصیف کرد و هشدار داد، این همه گیری برای سالیان طولانی ادامه خواهد یافت.

بیل گیتس : سرنوشت قرن 21 در دستان یک ویروس،تاثیر کرونا بر بشرهمانند جنگ جهانی دوم

به گزارش روز یکشنبه تارنمای آمریکایی هیل، بنیانگذار مایکروسافت و میلیارد سرشناس گفت، هرچند رنج حاصل از همه گیری ویروس کرونا برای بشر در سالیان پیش رو کاهش می یابد اما آن هایی ک در دوران اپیدمی اول زیسته اند هرگز این درد را فراموش نخواهند کرد.

در ادامه این مطلب به یادداشت گیتس اشاره شده و آمده است: وی و همسرش در دوران طفولیت دریافتند که وقوع جنگ جهانی دوم لحظه سرنوشت ساز و تعیین کننده برای نسل والدین آن ها بوده است. به همین منوال، همه گیری بیماری کووید-19 ، که نخستین همه گیری مدرن به شمار می رود، سرنوشت قرن حاضر و دوره جدید را تعیین خواهد کرد.

هیل در ادامه به نقل از گیتس نوشت: ویروس کرونا که سبب توقف فعالیت اقتصادی در جهان شده، بیشترین تاثیر روی جوامع تنگدست و فقیر خواهد گذارد؛ وی از سیاستگذاران خواست این مساله را در نظر قرار دهند.

به نوشته تارنمای این رسانه، گیتس از زمان همه گیری ویروس کرونا، متهم به تئوری توطئه این ویروس و دادن اطلاعات اشتباه در شبکه اینترنتی است.

به گزارش ایرنا، بیل گیتس پیش از این در همایشی در مارس 2015 میلادی گفته بود، خطری که در آینده بشر را تهدید می کند سلاح اتمی نیست بلکه ویروس و همه گیری است که جهان را تهدید می کند. آن هم در حالی که جهان برای اپیدمی بعدی آماده نیست.

وی درمورد همه گیر نشدن ویروس ابولا گفته بود، این بیماری نبود که از طریق تنفس و هوا سرایت کند؛ اکنون ما با موشک روبرو نیستیم بلکه با میکروب ها روبرو ایم و جهان در صورت بروز همه گیری دیگر، با کمبود نیروهای پرستار و پزشک روبرو است.

ثروت بیل گیتس 65 ساله و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، 98 تا 106 میلیارد دلار تخمین زده می شود. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 702

به "بیل گیتس : سرنوشت قرن 21 در دستان یک ویروس،تاثیر کرونا بر بشرهمانند جنگ جهانی دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس : سرنوشت قرن 21 در دستان یک ویروس،تاثیر کرونا بر بشرهمانند جنگ جهانی دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید