عظیم ترین زباله فضایی تخلیه شده از ایستگاه فضایی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یک پالت باتری 2.9 تنی که از ایستگاه بین المللی فضایی آزاد شده است به سنگین ترین زباله فضایی بیرون انداخته شده از این ایستگاه تبدیل شده است.

عظیم ترین زباله فضایی تخلیه شده از ایستگاه فضایی

کنترلرهای ماموریت در هوستون به بازوی رباتیک Canadarm2 دستور دادند که یک پالت خارجی را که با 2.9 تن باتری نیکل-هیدروژن پر شده بود، در مدار زمین آزاد کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، ماموران کنترل ماموریت در هوستون به بازوی رباتیک Canadarm2 دستور دادند که یک پالت خارجی را که با 2.9 تن باتری های نیکل-هیدروژن پر شده است، در مدار زمین آزاد کند.

ناسا در بیانیه ای خاطرنشان کرد: این پالت به صورت بی خطری در حال دور شدن از ایستگاه بین المللی فضایی است و 2 تا چهار سال به دور زمین می چرخد تا به گونه ای بی خطر در جو زمین بسوزد و از بین برود.

لیا چشیر نماینده ناسا تأیید کرد که این پالت عظیم ترین جسم از لحاظ جرم است که تا کنون از ایستگاه بین المللی فضایی بیرون انداخته شده است.

وی اضافه نمود: جرم این پالت بیش از دو برابر جرم مخزن سیستم سرویس دهی آمونیاک اولیه است که توسط کلی آندرسون در حین مأموریت STS-118 در سال 2007 از ایستگاه بین المللی فضایی بیرون انداخته شد.

این پالت در ماه مه گذشته توسط فضاپیمای باری بدون سرنشین HTV در ایستگاه فضایی رها شد تا باتری های این ایستگاه فضایی با واحدهای قدرتمندتر لیتیوم- یون برای ذخیره سازی برق تعویض شوند.

چشیر اطمینان داد که افسران بالستیک هیچ تهدیدی از برخورد این پالت با سایر اجسام فضایی را مشاهده نمی نمایند و ادامه داد که راستا حرکت این پالت فرماندهی فضایی آمریکا ردیابی می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1286

به "عظیم ترین زباله فضایی تخلیه شده از ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین زباله فضایی تخلیه شده از ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید