اولیانوف: توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می شود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، لورا روزن خبرنگار آمریکایی در گزارشی که در وبگاه دیپلماتیک منتشر شده است؛ به نقل از میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، نوشت: به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

اولیانوف: توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می شود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

با این حال، این دیپلمات روس اضافه کرد: اما در حال حاضر، ما وظیفه متفاوتی داریم و باید تا 21 ماه میلادی می (31 اردیبهشت) به توافقی مبنی بر احیای برجام برسیم.

به گزارش خبرنگاران، توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 31 اردیبهشت به پایان می رسد.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مقام های ایران بر اساس ضرب الاجل مشخص کرده، دسترسی بازرسان را به سایت های مهم هسته ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1340

به "اولیانوف: توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید