انصارالله: برای برطرف محاصره هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی پذیریم، دعوت آمریکا از طرف های یمنی برای حضور پای میز مذاکره

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرگزاری خبرنگاران-محمد عبداالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: اوضاع انسانی در یمن نباید مورد معامله قرار گیرد و به حراج گذاشته گردد.

انصارالله: برای برطرف محاصره هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی پذیریم، دعوت آمریکا از طرف های یمنی برای حضور پای میز مذاکره

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،رئیس هیات مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی به مناسبت ششمین سالگرد پایداری یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی بر رویارویی با متجاوزان تاکید و گفت: آنچه دشمن با گزینه نظامی نتوانسته به آن برسد از راه سیاسی هم نخواهد توانست که به آن برسد.

وی اضافه کرد: شکست نظامی، اخلاقی و انسانی نیروهای متجاوز ناشی از پایداری ملت یمن در برابر تجاوز است. کوشش های سیاسی توانست با فعالیت های اجتماعی و انسانی در تحقق دستاوردها و اثبات تمایل مان به صلح همراه شود.

عبدالسلام یادآورشد که دلیل عدم پیشرفت در پفراینده سیاسی، شکست نظامی نیروهای متجاوز و کوشش آنها برای تحمیل راهکار های سیاسی به منظور دستیابی به آن چیزی است که در به دست آوردن آن به وسیله نظامی ناکام ماندند.

وی گفت: گِره های موجود در پفراینده سیاسی یمن، به نبود رویکرد حقیقی کشورهای متجاوز برای توقف جنگ و لغو محاصره بلکه به کوشش ها برای خرید زمان و تقسیم توافقات مربوط می شود.

سخنگوی جنبش انصارالله اضافه کرد: موضع آمریکا، انگلیس ، فرانسه و غیره به دیدگاه آنها درباره جنگ یمن به عنوان بازاری برای فروش سلاح برمی شود.

وی گفت که بعضی کشورها خواه در شورای امنیت و یا سازمان های حقوقی، مواضع سیاسی شان را به کشورهای متجاوز می فروشند.

عبدالسلام اضافه کرد: استحکام مواضع ملی و مخالفت با کوتاه آمدن از مواضع اصولی در سطح ملی و منطقه ای از جمله عواملی است که اجازه نمی دهد نیروهای متجاوز به راهکار دلخواه شان دست یابند.

وی گفت: تجاوز نظامی به کشور ما تحمیل شد و باید از سوی کسانی که آن را تحمیل کردند، برداشته شود.

سخنگوی انصارالله گفت : اقدامات نظامی، انسانی و سیاسی یک سری تحولاتی را در مذاکرات به وجود می آورد و هرچه مردم ما بیشتر مقاومت نمایند، از موقعیت مذاکره بهتری برخوردار خواهیم شد.

هیچ تغییر ملموسی در مواضع دولت گذشته و حال آمریکا دیده نمی شود

رئیس هیات مصاحبه نماینده دولت نجات ملی صنعا درباره موضع آمریکا هم گفت: موضع آمریکا در قبال یمن به لحاظ محتوا از زمان اوباما و ترامپ تغییری نکرده است و همچنان حامی عربستان است و با این کشور در جنگ علیه یمن همکاری دارد و محاصره یمن را راهنمایی می نماید.

وی بیان نمود: مواضع آمریکا از دولت به دولت دیگر از حیث اسلوب و مصرف رسانه ای و موضع گیری تفاوت دارد و از حیث محتوا و مضمون هیچ تغییر ملموسی رخ نداده است.

سخنگوی انصارالله یمن تاکید نمود: عملیات بازدارندگی و هدف قرار دادن متجاوزان در دست یابی به راه چاره سیاسی نقش دارد. ارتباط با آمریکایی ها به وسیله سلطان نشین عمان که پیغام های ما را با آنها رد و بدل می نمایند، انجام می شود.

وی اضافه کرد: ما مسئله ای با ملاقات مستقیم با آمریکایی نداریم به این اعتبار جنگ علیه ما را آنها راهنمایی می نمایند اما ما با اینکه ملاقات صرف یک ملاقات باشد، مخالفیم.

گزینه ای غیر از رویارویی نداریم

عبدالسلام گفت: عربستان باید جنگ و محاصره را انتها دهد و سپس می توان به سوی برقراری روابط مبتنی بر حسن همجواری حرکت کرد.

وی گفت: هرگاه که ارتش و کمیته های مردمی مردم نیروهای خارجی را هدف قرار می دهند و حالت بازدارندگی با سعودی انجام می شود راه چارههای سیاسی نزدیک و در دسترس می شود. ادامه جنگ و محاصره دردناک است اما ما گزینه ای غیر از رویارویی نداریم و رویارویی بهترین گزنیه برای ما و نسلهای آینده است.

انصارالله: برای برطرف محاصره هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی پذیریم

سخنگوی انصارالله یمن هر گونه پیش شرط سیاسی و یا نظامی برای برطرف محاصره این کشور را رد کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره نماینده دولت صنعاء در صفحه توئیتر خود، هرگونه وابسته کردن فرایند مذاکرات به برطرف محاصره را رد کرد.

او نوشت: رسیدن مشتقات نفتی و مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، یک احتیاج انسانی و قانونی برای مردم یمن است و ما هرگز وابسته کردن برطرف محاصره به هرگونه شروط نظامی و سیاسی را نمی پذیریم.

عبدالسلام چندی پیش نیز نوشته بود که لازم است تا میان آن چه حق انسانی است، همچون بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده با مسائل سیاسی و نظامی تفاوت قائل شد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم گفته است که هیچ توجیهی برای جلوگیری از امدادرسانی به شهفرایندان یمنی پذیرفتنی نیست.

سازمان برنامه جهانی غذا نیز پیشتر هشدار داده بود که ائتلاف سعودی همچنان مانع از رسیدن سوخت به بندرگاه الحدیده (تنها شریان زندگی یمن محاصره شده) می شود. طبق آخرین آمار تا به امروز 13 کشتی منتظر مجوز دولت سعودی برای ورود به بندر الحدیده هستند.

دعوت آمریکا از طرف های یمنی برای حضور پای میز مذاکره

وزارت امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه ضمن استقبال از ورود چهار کشتی حامل مشتقات نفتی به بندر الحدیده، از طرف های یمن خواست تا برای حل بحران چند ساله در این کشور پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش عربی 21، وزارت خارجه آمریکا همچنین از همه طرفهای درگیری خواست که اقدامات مضاعفی را برای پایان فوری جنگ در مارب و برقراری آتش بس فراگیر اتخاذ نمایند.

این وزارت خانه تأکید کرد که ارسال سوخت و سایر کالاهای اساسی به یمن حیاتی است.

درخواست آمریکا برای مذاکره و صلح میان طرف های یمنی درحالی ارائه شده که روز گذشته انصارالله یمن گفت ابتکار عمل پیشنهادی عربستان را دریافت نکرده و این طرح تنها در رسانه ها تبلیغ شده است.

فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه گفت که کشورش طرح صلح جدیدی را برای انتها دادن به جنگ یمن پیشنهاد داده است.

وی با اشاره به اینکه ابتکار سعودی شامل آتش بس در سراسر کشور تحت نظارت سازمان ملل متحد است تأکید کرد که آتش بس به محض موافقت انصارالله با این طرح شروع می شود.

انصارالله: دیدگاه آمریکا، فرانسه و انگلیس به جنگ یمن بازاری برای فروش سلاح است

رئیس هیأت مذاکره نماینده انصارالله یمن ضمن تاکید بر این که موضع آمریکا در قبال جنگ یمن هیچ تغییری نکرده، گفت: غرب به جنگ یمن، به عنوان بازاری برای فروش تسلیحات نظامی می نگرد.

محمد عبدالسلام ، رئیس هیأت مذاکره نماینده انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المسیره تأکید کرد: ما با ملاقات رو در رو و مستقیم با آمریکایی ها مسئله ای نداریم؛ زیرا آنها کسانی هستند که تجاوز علیه ما را رهبری می نمایند اما حاضر به شرکت در جلساتی هم که یک ملاقات صرف و بی نتیجه است نیستیم.

وی گفت: ما یک ابتکار عمل 9 ماده ای را در خصوص درگیری های مأرب ارائه دادیم اما طرف مقابل آن را رد کرد ، همانطور که با هر راه چارهی درباره یمن مخالفت می نماید.

عبدالسلام عنوان داشت: ارتباط ما با آمریکایی ها به وسیله عمان صورت می گیرد. موضع آمریکا از دوران اوباما و ترامپ هیچ تغییری نکرده است و همچنان واشنگتن حامی عربستان و دیگر کشورهای متجاوز به یمن است.

وی همچنین گفت که موضع آمریکا از نظر محتوایی هیچ تغییری نکرده است.

این مقام یمنی عنوان داشت: پاسخ به تجاوزات و هدف قرار دادن کشورهایی که به یمن حمله می نمایند به دستیابی به یک راهکار سیاسی در یمن یاری می نمایند.

رئیس هیئت مذاکره نماینده صنعا درباره دلیل عدم پیشرفت در پفراینده سیاسی یمن گفت: دلیل این امر شکست نظامی نیروهای متجاوز و کوشش آنها برای تحمیل راهکار های سیاسی جهت رسیدن به چیزی است که نتوانستند در میادین جنگ به دست آورند. موضع آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و دیگران با دیدگاه آنها در خصوص جنگ یمن به عنوان بازاری برای فروش سلاح مرتبط است.

عبدالسلام گفت: دلیل پیچیدگی های موجود در پفراینده سیاسی یمن عدم نیت واقعی کشورهای متجاوز برای متوقف کردن جنگ و برطرف محاصره است .

وی اضافه کرد: عدم موفقیت نیروهای متجاوز در دستیابی به اهداف خود باعث شد که توقف جنگ و برطرف محاصره یمن را به ضرر خود بدانند. مقاومت و ایستادگی ملی و امتناع از سازش از جمله عواملی بود که اجازه نداد نیروهای متجاوز به راهکاری برسند که آنها را راضی کند.

وی اضافه کرد: اوضاع انسانی یمن نباید مورد معامله قرار گیرد.

عبدالسلام تأکید کرد: مقابله با دشمنان و اشغالگری در هر کجای یمن امری لازم است و نبرد مارب هم در این چارچوب است نه برای بهبود شرایط مذاکره.

وی در انتها گفت: آنچه از عربستان انتظار می رود متوقف ساختن جنگ و برطرف محاصره است و پس از آن می توانیم به دنبال ایجاد روابط مثبت باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1248

به "انصارالله: برای برطرف محاصره هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی پذیریم، دعوت آمریکا از طرف های یمنی برای حضور پای میز مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: برای برطرف محاصره هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی پذیریم، دعوت آمریکا از طرف های یمنی برای حضور پای میز مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید