افت 10 برابری واردات موبایل در سال 99

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، امیر اسحاقی با اشاره به کاهش واردات موبایل در فروردین ماه سال 99 نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مطابق آمار های ارائه موحود از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت تنها 700 هزار دستگاه وارد کشور شده که این کاهش واردات موبایل به دلیل محدودیت های شیوع کرونا بوده است.

افت 10 برابری واردات موبایل در سال 99

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل توضیح داد: میزان احتیاج کشور به تلفن همراه چیزی حدود 1 میلیون و دویست هزاردستگاه است و این کمبود واردات به دلیل عدم تخصیص ارز است.

وی اضافه کرد: مازاد واردات از سال 98 در بازار موجود بود و بخشی از احتیاج مصرف کنندگان را تامین نموده است، البته پروتکل های بهداشتی میزان خرید را کاهش داده و عمده فروش به وسیله فروشگاه های آنلاین است.

به گفته وی؛ بیشترین میزان واردات در دی ماه سال گذشته با حدود 1 میلیون و 800 هزار دستگاه اجرا شده است و بیشترین خرید مربوط به بهمن ماه سال پیش بود

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به کاهش واردات موبایل مسافری اعلام کرد:با اصلاح قوانین و حذف معافیت 80 دلاری، واردات موبایل مسافری کاهش چشمگیری داشته است، اما واردات تلفن همراه اپل به صورت مسافری رشد محسوسی داشته است.

ثبت سفارش موبایل در فروردین به صفر رسید

محمدرضا عالیان با اشاره فرایند بازار جهانی موبایل اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته با شیوع کرونا در شهر ووهان چین بازار تلفن همراه با تنش هایی روبرو شد و کارخانه های فراوریکننده موبایل و قطعات، با توقف فراوری درگیر شدند و به دلیل نقش مهم شهر ووهان در فراوری کالا هایی ارتباطی، کاهش عرضه جهانی موبایل در ماه های آینده قابل پیش بینی بود.

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی توضیح داد: ثبت سفارش تلفن همراه در فروردین 99 به صفر رسید و تلفن هایی که در ابتدای سال از گمرک ترخیص می گردد مربوط به ثبت سفارش سال گذشته است و در صورت ادامه فرایند تخصیص ارز میزان عرضه تلفن همراه در بازار کاهش چشمگیری می یابد.

وی با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار موبایل عنوان نمود: در سال 98، 15 میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد و از این میزان 14 میلیون دستگاه به فروش رسید و بازار با اشباع واردات روبرو شد.

عالیان ابراز کرد: از اسفند سال گذشته با تصمیم کشور امارات مبنی بر بستن مرز ها تجاری امکان واردات از این کشور نبود و از سوی دیگر طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی شرکت ها به دلیل کرونا بازار موبایل را دچار التهاب کرد.

وی گفت:ثبت سفارشات از ابتدای سال اجرا شده، اما به دلیل عدم تخصیص ارز میزان واردات کاهش یافته است و با توجه به شرایط مالی و محدودیت های موجود، احتیاج های اساسی دیگر در اولویت قرار گرفته است.

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ابراز کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند که با تخصیص ارز، تلفن های همراه دپو شده در گمرک ترخیص گردد و با تامین احتیاج بازار فرایند ثبات در بازار تلفن همراه ادامه یابد.

منبع: میزان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 730

به "افت 10 برابری واردات موبایل در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 10 برابری واردات موبایل در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید