اداره آمریکایی سیگار: نیروهای افغان در 3 ماه هدف 30 حمله نفوذی قرار گرفتند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار گزارش داد که طی ماه های ژوئن تا آگوست سال جاری میلادی، نیروهای امنیتی افغان 30 بار هدف حمله نفوذی قرار گرفتند.

اداره آمریکایی سیگار: نیروهای افغان در 3 ماه هدف 30 حمله نفوذی قرار گرفتند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه ترین گزارش خود خبر داد که در طی 3 ماه گذشته نیروهای امنیتی افغان 30 مرتبه هدف حمله نفوذی قرار گرفتند که در مقایسه با 3 ماه گذشته آن حاکی از افزایش تقریبا دو برابری است.

براساس این گزارش تعداد حملات نفوذی به نیروهای افغان در سال جاری میلادی 49 مورد بود که به کشته و یا زخمی شدن 167 نفر منجر شد.

سیگار اضافه کرد که در زمان مشابه سال 2017 میلادی شمار حملات 5 مورد بیشتر بوده که 30 مورد تلفات بیشتر را نیز در پی داشته است.

حملات نفوذی یکی از مهمترین چالش های دولت افغانستان و نیروهای خارجی است که تاکنون برای آن راهکاری نیافته اند؛ این حملات نه تنها به کشته شدن نظامیان آمریکایی و افغان منجر می شود بلکه اعتماد بین این نیروها را نیز از بین می برد.

حملات نفوذی به نیروهای امنیتی در مناطق دور افتاده منحصر نمی شود و طالبان بارها در پوشش نیروهای افغان مقامات و مسئولین این کشور را نیز هدف قرار داده اند.

مهر ماه سال گذشته حمله نفوذی طالبان که یکی از مهمترین حملات نفوذی این گروه از سال 2001 محسوب می شود ژنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده قدرتمند پلیس ولایت قندهار کشته و یک ژنرال آمریکایی نیز زخمی شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 259

به "اداره آمریکایی سیگار: نیروهای افغان در 3 ماه هدف 30 حمله نفوذی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره آمریکایی سیگار: نیروهای افغان در 3 ماه هدف 30 حمله نفوذی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید