ابعاد مهم سفر قریب الوقوع رئیس جمهور تونس به فرانسه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، روزنامه فرانسوی لوفیگارو مطلبی را در مورد سفر قیس سعید رئیس جمهور تونس به فرانسه منتشر کرد.

ابعاد مهم سفر قریب الوقوع رئیس جمهور تونس به فرانسه

بر اساس این گزارش، این روزنامه در مطلب خود آورده است: قیس سعید در اولین دور از سفرهای اروپایی خود کشور فرانسه را انتخاب نموده است تا به آنجا برود. علت این انتخاب نیز آن است که فرانسه از اهمیت بسزایی برای کشور تونس برخوردار است.

در ادامه این مطلب آمده است: تونس، فرانسه را شریک تجاری و مالی اول خود می داند و از همین روی، سفر قیس سعید، رئیس جمهور تونس به پاریس بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود.

لوفیگارو در ادامه تأکید نموده است: این سفر از لحاظ دیپلماسی داخلی نیز برای قیس سعید بسیار مهم است، زیرا او می خواهد ثابت کند آقایِ دیپلماسی خارجی تونس است. این سفر همچنین فرصت خوبی برای قیس سعید است تا خود را در عرصه دیپلماسی بین المللی مطرح سازد.

این روزنامه فرانسوی همچنین یادآور شده است: در هر صورت، علیرغم مشغله قیس سعید در تونس و مشغول بودن او به تحولات داخلی این کشور، وی می تواند با سفر به فرانسه نشان دهد که در عرصه دیپلماسی بین المللی نیز حاضر است. لذا از این زاویه نیز سفر رئیس جمهور تونس به فرانسه مهم تلقی می شود.

لوفیگارو در خاتمه مطلب خود نیز آورده است: این سومین سفر قیس سعید به کشورهای خارجی از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در تونس است. وی پیشتر به عمان و الجزایر سفر نموده بود. باید به این نکته توجه داشت که رئیس جمهور تونس از زمان تصدی این پست در هیچ نشست بین المللی شرکت ننموده است؛ مسأله ای که مورد انتقاد رقبایش در داخل واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 771

به "ابعاد مهم سفر قریب الوقوع رئیس جمهور تونس به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد مهم سفر قریب الوقوع رئیس جمهور تونس به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید