آزمایش 3 دارو برای درمان کووید19 متوقف شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته گفت آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین، لویپناویر و ریتوناویر را برای بهبود بیماران مبتلا به کووید19 در بیمارستان ها متوقف کرده است. طبق بیانیه این سازمان نتایج آزمایش ها نشان داده داروهای مذکور تاثیر اندکی در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید19 دارند یا اصلا تاثیری ندارند.

آزمایش 3 دارو برای درمان کووید19 متوقف شد

این درحالی است که سازمان جهانی بهداشت داروهای لوپیناویر- ریتوناویر را در آزمایشی با شرکت چند هزار نفر به کاربرد. همچنین یک تحقیق جداگانه در انگلیس نیز تاثیرگذاری این 2 دارو را برای درمان کووید19 بررسی کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: توصیه کمیته بین المللی آزمون همبستگی درباره توقف آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر و ریتوناویر را تایید کردیم. داروهای مذکور در ترکیبات مختلف از جمله در ترکیب با اینترفرون آزمایش شدند. در این آزمایش ها بیش از 4 هزار و 500 بیمار حضور داشتند.

سازمان جهانی بهداشت در آزمایشی 5 شاخه ای تاثیرگذاری داروی رمدسیویر، هیدروکسیل کلروکین، لوپیناویر- ریتوناویر را روی بیماران بررسی کرد.

هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز کاربرد دارد. سال گذشته هنگامیکه چند تحقیق کوچک از تاثیرگذاری این دارو بر درمان کووید19 خبر داد، جنجال زیادی ایجاد شد.

البته آزمایش های سازمان ملل درباره هیدروکسی کلروکین و لوپیناویر-ریتوناویر فقط روی بیماران بیمارستانی متوقف می شود و تست آن روی بیماران غیر بیمارستانی یا به عنوان درمانی برای جلوگیری از بیماران قبل و پس از قرار دریافت در معرض ویروس کرونا متوقف نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 807

به "آزمایش 3 دارو برای درمان کووید19 متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش 3 دارو برای درمان کووید19 متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید